marți, 10 februarie 2009

URSITOARE










De cand am deschis blog-ul, mai toata lumea a cerut sa afisam Ursitoarele. Am adunat asadar cateva imagini. Multi ar crede ca pe cele mai reprezentative, dar nu e asa. Au fost momente in care le-am vazut stralucind si plutind si nu aveam nimic la indemana sa pastrez secundele acelea.




De ce iubesc Ursitoarele acestea? Pentru ca am adunat aici multe. E un spectacol care insumeaza elemente de ritual pagan cu elemente crestine.Le-am impletit cu simboluri puternice ale vietii: apa, spicul de grau, focul. Le-am dat dimensiuni magice prin raportarea la stele si la Univers. Am cautat mult, m-am inspirat din texte populare stravechi, dar am adaptat totul si am scos la lumina un text deosebit ( nu zic ca e meritul meu, multumesc lui Dumnezeu pentru asta).




Am reusit impreuna sa avem un spectacol al cuvintelor si al culorilor, pe care ni l-am asumat cu mare credinta. Cu talpile goale, invaluite in propriile lor culori ca in niste ceturi fermecate, Ursitoarele acestea sunt una singura, ca un suflet unic, cu o infinitate d enuante..asa cum suntem noi toti de-a lungul vietii. Ele sunt reprezentarea acelor zane bune din basme, ursitoare stravechi de nimeni vazute, ielele, sanzienele, nimfele mitologice (http://ro.wikipedia.org/wiki/Nimfe). Am putea vorbi despre fiecare in parte si am descoperi cat de bogata e lumea aceasta din care vin. Mi-a placut ideea insumarii acestora, si raportarea lor ca intreg la crestinism, in dreptul botezului, drept pentru care am adaugat "sa ai trai curat si luminat cum Dumnezeu a dat si Maica Sfanta a lasat". Ursitoarele vin si ursesc de bine, asa cum vin colindatorii in ajunul Craciunului cu urarile..dar dincolo de asta, pentru toti, e voia Creatorului.




Asa se vad lucrurile de la mine..poate exagerez, asa imi spun uneori prietenii mei... Astept cu bucurie parerile voastre.

Un comentariu:

  1. ursitoarele sunt sufletul meu....am invatat sa daruiesc cate putin din mine la fiecare copil pe care am reusit sa-l vad prin ochii ursitoarelor....le-am urmarit ochii inocenti si prin ei am ajuns adanc in sufletul lor si m-am rugat sa le fie bine si chiar daca pare absurd....m-am rugat ca poate o data ..intr-o zi ....ei sa-si aduca aminte de mine...ursitoarea.....didi......

    RăspundețiȘtergere